quarta-feira, 20 de outubro de 2010

20 anos de MTV - Clipes mais marcantes

Hoje, no dia do aniversário de 20 anos da MTV, resolvi fazer um post comemorativo. Porque em pelo menos 5, 6 desses vinte anos, a MTV esteve muito, muito presente na minha vida. Não só era meu canal preferido como foi determinante na minha formação musical (o que já contei nesse post aqui). Então, nada me resta se não homenagear o canal, que pode estar meio zuadinho hoje, mas sempre vai estar no meu coração e nas minhas melhores memórias televisivas [sentimentalismo detected].

Pois bem, decidi selecionar aqui alguns clipes que marcaram época e me marcaram também. Começa então a minha parada, os meus 10 clipes preferidos do Disk MTV :)

(para ver o clipe, favor clicar no link acima)

Eu tenho uma memória meio estranha. Não lembro o primeiro livro que li, não lembro quem foi minha primeira professora na escola, mas lembro o primeiro clipe que vi na MTV. Foi esse aí, do Red Hot. Claro que o apelo máximo é o design estilo videogame né. Mas aos poucos eu comecei a gostar bastante das outras músicas da banda, como By the Way, Dani California, The Zephyr Song, entre outras :)

9- Kelly Osbourne - Pappa Don't Preach


Esse também foi um dos primeiros que vi. Teempos depois eu fui descobrir que ela é filha do Ozzy, e ainda depois eu fui descobrir que a música é original da Madonna. Mas pra mim, Kelly Osbourne era ícone não só porque usava cabelo rosa, gravatinhas e outras roupas feias (que na época eram super moda), mas porque era uma gordinha usando tudo isso! Hoje ela é ícone porque emagreceu muito e tá linda, mas isso é outra história, haha.

8- Evanescence - Bring Me To Life


O hit de 2004! Pedi até o CD de presente de amigo secreto no fim do ano, hahah. Adorava Evanescence, e depois desse vieram outros vários clipes e músicas muito legais. Depois sumiram. Alguém sabe o paradeiro de Amy Lee e o resto da banda? :S
Mais clipes do Evanescence: My Immortal, Going Under, Call Me When You're Sober

7- Black Eyed Peas - Shut Up


Ao contrário de Evanescence, Black Eyed Peas tá aí, mais em alta do que nunca né! Eu lembro muito bem de quando eles começaram a fazer sucesso, com esse clipe aí, Shut Up. Aliás, desde o começo, os clipes do BEP sempre foram impecáveis, muito bonitos visualmente, e ainda melhores quando tinham uma historinha, um apelo cômico.

6- Eminem - Without Me


Quando se trata de clipe, sempre tive a impressão que o Eminem é 8 ou 80. Ou ele faz clipes super dramáticos, como aquele com a Dido, ou o Cleaning out my closet, ou faz clipes escrachados e engraçados como esse aí de cima. Particularmente, prefiro mil vezes esse estilo. Cada vez que eu assisto Wthout Me, reparo mais numa cena, numa piadinha que fizeram. Muito legal!

(para assistir o clipe, favor clicar no link acima)

Imagina o que era uma menina que tinha como amigos praticamente só garotos e queria porque queria andar de skate. Sim, essa era eu. E aí, no meio desse momento da minha vida, surge uma cantora, com músicas ótimas, que usa roupa de menino e anda de skate! Passei instantaneamente a ser fã de Avril desde o primeiro momento que vi seus clipes. Hoje ela, assim como eu, é mais menininha né. Mas ainda assim, gosto beeeem mais da Avril das antigas ;)
Mais clipes da Avril Lavigne (antigos): Complicated, I'm With You, Losing Grip

4- Oasis - Stop Crying Your Heart Out


Oasis é meio hours concours né. Qualquer música, qualquer clipe deles é ótimo, incrível. Mas escolhi Stop Crying Your Heart Out porque é o clipe que eu mais lembro de vibrar quando pegava a 1ª posição no Disk, que eu mais lembro de comentar com os coleguinhas na escola no dia seguinte. E claro, porque é lindo e diferente visualmente também *--*
Mais clipes do Oasis: Wonderwall, Lyla, The Masterplan

3- Britney Spears - Crazy


Britney fez históriaaa com seus clipes! É um mais icônico que o outro, um mais marcante que o outro, praticamente impossível de escolher um só pra colocar aqui. Então fui logo de Crazy, porque eu e minhas amigas sabíamos a coreografia e dançamos Crazy numa apresentação do colégio! Micos que a gente paga na vida, né..hahahaha
Mais clipes da Britney: Oops, I Did It Again, Toxic, I'm Not a Girl, Not Yet a Woman, I Love Rock'nRoll

2- Blink 182 - I Miss You


Uma das bandas que eu mais sinto faltaa! Blink, com seus clipes debochados e suas ótimas e viciantes músicas, era uma das minhas bandas preferidas, e uma das que mais tocam no meu Ipod ainda hoje! Não tenho mais muito a dizer. Só que Blink 182 é muito, muito amor *--*
Mais clipes do Blink: Always, All The Small Things, What's My Age Again

1- Aerosmith - Fly Away From Here


Sempre que me perguntam qual minha música preferida, sempre, sempre me vem à cabeça Fly Away From Here, do Aerosmith. Nem sempre ela é a minha resposta - aliás, nem sei qual é a minha música preferida, tenho um certo problema de precisão, haha - mas sem dúvidas, Fly Away From Here é muuito, muito querida, e é merecedora do 1º lugar do meu top 10 de clipes marcantes da Mtv :)
Mais clipes do Aerosmith: Crazy, Girls of Summer, Jaded

Tá, eu to meio (muito) empolgada com esses 20 anos de MTV, então o post não acabou aindaaa! Tenho que colocar também um Top 5 com alguns dos programas que deixaram saudade:

Meninas Veneno

Adoravaaa ver a Marina Person discutindo relação - vários tipos de relação - com meninas convidadas pra participar do programa! Sempre achei muito legal esse esquema de terapia de grupo feminina do programa, que o povo até ligava pra dar opinião na vida da pessoa! Sem falar que os cenários eram sempre muuuuito lindos!

Dance o Clipe

MTV também sempre teve muita coisa tosca né! O Dance o Clipe era apresentado pela Cicarelli, e tinha sempre muita gente sem noção, dançando e participando de provas mais sem noção ainda. Mas né, eu também sempre gostei de muita coisa tosca na tv. Me divertia vendo Dance o Clipe ;P

Luau MTV

Uma coisa muito legal que só a MTV faz é a programação especial de verão. Seja em Maresias, seja em Florianopólis ou na Bahia, a MTV sempre consegue inovar nos porgramas de praia. Mas pra mim, o melhor era, de longe, o Luau. Som acústico, clima descontraído e apresentações memoráveis. :)

Piores clipes do mundo

Falando em tosquice…hahaha, piores clipes do mundo era um programa especializado em mostrar - e zoar muuuito - as coisas mais horríveis da indústria fonográfica. Apresentado primeiro pelo Mion, e depois pelo João Gordo, era sempre garantia de muito, muito riso! Até hoje me divirto vendo vídeos do programa no youtube :P

Fica Comigo

Esse tooodo mundo lembra! Quem não adorava a Fernanda Lima apresentando o programa? Quem não ficava torcendo pro participante escolher esse ou aquele pretendente? Quem não aguentaaaava mais participante que escolhia Iris, do Goo Goo Dolls como a música de fundo do último bloco? Haha, não tem Beija Sapo ou qualquer outra coisa que supere o Fica Comigo :)


Pronto, agora sim, termina o post em homenagem aos 20 anos da MTV. Tô mais nostálgica do que nunca agora, depois dessa overdose de clipes e programas antigos. Então, vamos aproveitar a programação especial de hoje e lembrar dos tempos bons de MTV! ;D

39 comentários:

  1. Hi everyone, it's my first visit at this web site, and paragraph is really fruitful in favor of me, keep up posting these content.

    Also visit my page Nike air max

    ResponderExcluir
  2. What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity
    on the topic of unexpected feelings.

    Here is my web blog: Converse Basse

    ResponderExcluir
  3. Howdy! I could have sworn I've visited this blog before but after going through some of the articles I realized it's new to me.
    Regardless, I'm definitely delighted I found it and I'll be book-marking it and checking back often!


    Also visit my page :: wealthwayonline.com

    ResponderExcluir
  4. Excellent web site you have got here.. It's hard to find high quality writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

    my webpage ... Louis Vuitton Outlet

    ResponderExcluir
  5. Hi, i think that i saw you visited my web site so i came to “return the favor”.
    I am attempting to find things to improve my website!

    I suppose its ok to use a few of your ideas!!

    Also visit my web page; Michael Kors Handbags

    ResponderExcluir
  6. Howdy are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get
    started and create my own. Do you require any html coding knowledge to make
    your own blog? Any help would be really appreciated!


    Look into my site; Click Here

    ResponderExcluir
  7. I like it when folks come together and share ideas.
    Great website, continue the good work!

    Have a look at my web page ... Louis Vuitton Handbags

    ResponderExcluir
  8. Hello, yeah this piece of writing is really good and I
    have learned lot of things from it regarding blogging.
    thanks.

    My web blog resources

    ResponderExcluir
  9. This excellent website really has all of the information
    I needed about this subject and didn't know who to ask.

    my web blog; Louis Vuitton Bags

    ResponderExcluir
  10. I every time spent my half an hour to read this website's articles all the time along with a mug of coffee.

    Also visit my web blog ... Abercrombie & Fitch

    ResponderExcluir
  11. Highly energetic post, I liked that bit. Will there be a part 2?


    Look at my web site - Louis Vuitton Outlet

    ResponderExcluir
  12. Hello, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some
    overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, very good blog!


    Also visit my site Chaussures De Football Pas Cher

    ResponderExcluir
  13. Hello Dear, are you really visiting this web page daily, if so after that you will without doubt get nice knowledge.


    my webpage ... Louis Vuitton Pas Cher

    ResponderExcluir
  14. Very quickly this website will be famous among all blog visitors, due
    to it's fastidious articles

    Feel free to visit my weblog; Authentic Mario Lemieux Jersey

    ResponderExcluir
  15. Hi, i feel that i noticed you visited my web site so i came to return
    the prefer?.I'm trying to to find things to improve my web site!I suppose its adequate to make use of a few of your ideas!!

    Look into my webpage; Louis Vuitton Handbags Outlet

    ResponderExcluir
  16. Hurrah, that's what I was searching for, what a stuff! existing here at this webpage, thanks admin of this web site.

    Also visit my page - www.explorethecapabilities.Com

    ResponderExcluir
  17. My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP.

    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on various websites for
    about a year and am worried about switching to another platform.

    I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it?
    Any kind of help would be greatly appreciated!

    Also visit my web blog: Air Max One

    ResponderExcluir
  18. Very quickly this web page will be famous among all blogging visitors,
    due to it's pleasant articles

    my homepage - Wholesale Jerseys

    ResponderExcluir
  19. What's Going down i am new to this, I stumbled upon this I've found It absolutely useful and it has helped me out loads.
    I hope to contribute & help different users like
    its aided me. Good job.

    Also visit my blog; Helpful Resources

    ResponderExcluir
  20. Great items from you, man. I have take into accout your stuff prior to and you are just extremely fantastic.
    I actually like what you've got here, really like what you're stating and the best way in which
    you are saying it. You are making it entertaining and you still take
    care of to keep it smart. I cant wait to
    read far more from you. That is actually a terrific
    web site.

    Feel free to surf to my web site - libreseneltiempo.org

    ResponderExcluir
  21. Hello, after reading this awesome paragraph i am too delighted to share my experience here with colleagues.



    Here is my blog; continue reading

    ResponderExcluir
  22. Hello to all, the contents present at this website are truly remarkable
    for people experience, well, keep up the nice work fellows.


    Here is my blog ... source

    ResponderExcluir
  23. Hi there, I would like to subscribe for this weblog to obtain most up-to-date updates, thus where can i do it please assist.


    my blog Recommended Site

    ResponderExcluir
  24. I needed to thank you for this fantastic read!
    ! I definitely enjoyed every bit of it. I've got you bookmarked to check out new things you post…

    my web-site :: This Site

    ResponderExcluir
  25. Ahaa, its good dialogue on the topic of this paragraph
    here at this blog, I have read all that, so at this time me also commenting here.


    my website; Read More Here

    ResponderExcluir
  26. Excellent article. Keep posting such kind of information on your
    site. Im really impressed by your site.
    Hello there, You've done a great job. I will definitely digg it and for my part suggest to my friends. I'm confident they'll be benefited from this web site.

    Also visit my homepage - Bonuses

    ResponderExcluir
  27. Hello there! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could
    locate a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?
    Thanks a lot!

    Also visit my page Sac Guess

    ResponderExcluir
  28. Simply want to say your article is as surprising. The
    clearness in your put up is simply nice and i can suppose
    you are knowledgeable on this subject. Well with your
    permission let me to take hold of your feed to keep updated with coming near
    near post. Thank you a million and please continue the
    gratifying work.

    My weblog: NFL Jerseys Cheap

    ResponderExcluir
  29. Hi there, the whole thing is going well here and ofcourse every one is sharing facts, that's genuinely excellent, keep up writing.

    Feel free to visit my web-site: Sac Louis Vuitton

    ResponderExcluir
  30. I couldn't refrain from commenting. Perfectly written!

    Also visit my web site Mulberry Bags

    ResponderExcluir
  31. Greetings! Very helpful advice in this particular
    article! It's the little changes that produce the most important changes. Many thanks for sharing!

    My page ... Cheap Jerseys

    ResponderExcluir
  32. For hottest news you have to pay a quick visit internet
    and on the web I found this web site as a best web site for newest updates.


    Feel free to surf to my homepage New Kobe Shoes
    (nysacpr.org)

    ResponderExcluir
  33. When some one searches for his vital thing, thus he/she wants to be available
    that in detail, thus that thing is maintained over here.


    Also visit my blog post ... Nike Air Max

    ResponderExcluir
  34. Thanks a bunch for sharing this with all of us you really recognize what you're speaking approximately! Bookmarked. Kindly additionally discuss with my web site =). We can have a hyperlink change agreement between us

    Feel free to surf to my blog; Sac Louis Vuitton

    ResponderExcluir
  35. whoah this weblog is magnificent i love studying your articles.
    Keep up the good work! You realize, a lot of people
    are hunting round for this information, you could help them greatly.


    My site - Nike Free Run

    ResponderExcluir
  36. Excellent post. I am dealing with many of these issues as well.

    .

    Also visit my blog ... Soldes Air Jordan (http://smu-fr.org/)

    ResponderExcluir
  37. I know this website offers quality dependent articles and additional stuff, is there any other web site which presents such things in quality?



    Have a look at my webpage :: Nike Blazers for Women

    ResponderExcluir
  38. Your means of describing all in this paragraph is really
    good, all be capable of without difficulty know it, Thanks a
    lot.

    Review my webpage :: Cheap Air Max

    ResponderExcluir
  39. Fantastic goods from you, man. I have take into account
    your stuff previous to and you are simply too magnificent.

    I really like what you have received right here, certainly like what you
    are saying and the best way by which you
    assert it. You make it entertaining and you continue to take care of to
    keep it wise. I cant wait to learn far more from you.
    This is actually a tremendous site.

    Look at my site - air Max femme

    ResponderExcluir